joi, 17 aprilie 2008

Status report

Ok. Au trecut cateva zile si nu v-am mai povestit cum stau lucrurile. Asta pentru ca am lucrat mai intens si nu prea am mai avut timp si de blog. Ceea ce am constatat e ca dupa 8-9 ore de lucrat la proiect intr-o zi, o cam iau razna, in sensul ca nu prea mai ma pot concentra.

Dupa vreo doua nopti in care am visat RS232, DCE, DTE si alte chestii am rezolvat-o pana la urma cu cablul. V-am spus ca am aruncat 20 de lei pe primul care nu era bun de nimic si pana la urma m-am dus si am cumparat un adaptor mama-tata de la un magazin de pe Berzei cu 6 lei.

Am mutat microcontrollerul pe placuta mea, am setat bitii de ceas si voila! merge si placuta cea noua :D !


Apoi, am fost sa cumpar cele necesare pentru a realiza si controlerul Ethernet.





Mai imi lipseste o bobina pentru a anula efectul inductiv (cred?) si inca vreo 2-3 condensatori. Am sa vorbesc luni cu Razvan si cu Dan Tudose (de la laboratorul de PM), poate imi imprumuta si mie facultatea controllerul gata facut. Ramane de vazut...


Buun. Placuta merge. Asa ca i-am dat bataie cu programarea. Folosesc CodevisionAvr, vi-l recomand si voua. Dupa un reasearch mai indelungat despre comenzi AT si dupa ce mi-am adus aminte cam cum lucreaza microcontrollerul Atmega16 am scris o bucata de cod care teoretic mi-ar fi permis sa trimit un sms.
Problema e ca merge... si nu prea. In ce sens merge? Pai cand conectez placuta la interfata seriala a calculatorului si deschid o sesiune hyper terminal ... merge !


In schimb, cand conectez placuta la telefonul mobil.. nu merge.. sub nicio forma. Am studiat pin-out-ul telefonul Ercisson t10s, am gasit pinii Rx si Tx pe care i-am conectat direct la pinii microcontrollerul ( evident tot cei de Rx si Tx). Problema e ca la telefon sunt atat de apropiati, incat am avut probleme cu asigurarea conectivitatii optime.




Am cumparat o trusa de surubelnite speciale ( 16 lei .. multumiri tatei) pentru a deschide telefonul si a vedea ce s-a intamplat pe acolo.


Ce bine era daca aveam si un cablu de date la telefonul asta ! Nu ma mai chinuiam atat. Mai mult ca sigur asta e cauza pentru care nu merge ! :( De asta acum sunt in cautarea unui telefon cu cablu de date serial care. Am sa dau o fuga la Obor, poate gasesc o vechitura pe acolo.
In orice caz, am sa ma mai chinui azi cu telefonul, nu se poate sa nu reusesc. Pacat ca imi ia atata timp un lucru destul de simplu. :(

P.S. Am sa va arat si o poza cu camera mea. Arata jalnic. Cabluri si componente peste tot.
P.P.S Maine cred ca e Gadget Day ! Mi-ar placea sa particip,poate mai primesc niste sfaturi de la studenti.. in fine.
P.P.P.S E groaznic sa faci documentatie. Mai bine dai cu sapa :P

2 comentarii:

Strainu spunea...

Saracul meu telefon, in ce hal a ajuns.... :P

Dan spunea...

Asa e Andrei :)) Sper ca nu mai ai nevoie de el :P